Czyli BYE BYE makaronie!!



Dzi┼Ť notka niekosmetyczna ­čśë Musz─Ö troch─ů, a w sumie sporo zrzuci─ç wi─Öc nie ma na co czeka─ç ­čśë Od 2 tygodni jestem na diecie South Beach.


Co to jest?

South Beach jest bardziej stylem od┼╝ywiania, kt├│ry mo┼╝na stosowa─ç przez ca┼ée ┼╝ycie. Dzi─Öki temu, nie ma ryzyka wyst─ůpienia powszechnego przy wielu innych dietach efektu jojo. Dlatego w┼éa┼Ťnie South Beach przebojem zawojowa┼éa niemal ca┼éy ┼Ťwiat ÔÇô miliony os├│b pozby┼éo si─Ö zb─Ödnych kilogram├│w jedz─ůc smaczne, po┼╝ywne dania. Diet─Ö wypr├│bowa┼é nawet by┼éy prezydent USA, Bill Clinton.┬áDieta South Beach jest planem ┼╝ywieniowym opracowanym przez kardiologa Arthura Agatstona i dietetyczk─Ö Marie Almon. Stanowi ona alternatyw─Ö dla niskot┼éuszczowych program├│w od┼╝ywiania popularnych w latach 80. Dieta zosta┼éa przygotowana z my┼Ťl─ů o zapobieganiu chor├│b serca, zawa┼é├│w i cukrzycy u oty┼éych pacjent├│w doktora Agatstona. Jednak na pocz─ůtku lat 90, kiedy to gwa┼étownie rozwija┼é si─Ö trend propagowana zdrowego sposobu od┼╝ywania, okaza┼éo si─Ö, ┼╝e South Beach jest niezwykle skutecznym programem pomagaj─ůcym zrzuci─ç zb─Ödne kilogramy. Plan ┼╝ywienia nazywany jest tak┼╝e Diet─ů Pla┼╝ Po┼éudnia, co budzi s┼éuszne skojarzenia z ciesz─ůcymi si─Ö zdrowiem i pi─Öknymi, szczup┼éymi cia┼éami bywalcami gor─ůcych pla┼╝. Dzi─Öki stosowaniu zasad┬áSouth Beach, mo┼╝emy osi─ůgn─ů─ç upragnion─ů sylwetk─Ö, do tej pory znan─ů g┼é├│wnie z ok┼éadek kolorowych pism.



Dieta składa się z 3 faz:

1.┬áChocia┼╝ jest najbardziej restrykcyjna, trwa zaledwie dwa tygodnie. Podstaw─ů diety jest chude mi─Öso i wybrane warzywa.

Na tej fazie w┼éa┼Ťnie jestem, i naprawd─Ö wcale nie jest tak ┼║le jak si─Ö mo┼╝e wydawa─ç!! Nie chodz─Ö g┼éodna, jem r├│┼╝norodne dania – jest naprawd─Ö ok. Oczywi┼Ťcie t─Öskni─Ö do s┼éodko┼Ťci i chrupi─ůcych croisont├│w, ale co zrobi─ç? Us┼éysze─ç po 2tyg od taty „Nooo, ale wida─ç efekty!!” wiele wynagradza ­čśÇ

2.┬áW tej fazie do menu mo┼╝na w┼é─ůczy─ç, ale w umiarkowanych ilo┼Ťciach, produkty zawieraj─ůce wi─Öcej w─Öglowodan├│w. Ta faza diety powinna trwa─ç do momentu, a┼╝ uzyskamy wymarzon─ů figur─Ö.

Ju┼╝ si─Ö nie mog─Ö doczeka─ç, bo tutaj wracaj─ů przede wszystkim owoce ­čśÇ Truskawki kusz─ů na ka┼╝dym rogu a mi tylko ┼Ťlinka cieknie. Ale ju┼╝ nied┼éugo przechodz─Ö do 2 fazy wi─Öc najem si─Ö jeszcze truskawek.

3.┬áFaza III polega na utrzymaniu wagi ÔÇô nie jest ona typow─ů diet─ů, lecz zdrowym sposobem od┼╝ywiania, kt├│ry powinni┼Ťmy stosowa─ç dzie┼ä po dniu.┬á

To ostatnia faza i moim zdaniem najtrudniejsza, bo to styl od┼╝ywiania. Czyli nie ma ju┼╝ sztywnych zasad i regu┼é, kt├│rych mo┼╝na si─Ö trzyma─ç, wi─Öc ┼éatwo o zapomnienie i powr├│t do starych nawyk├│w. Mam nadziej─Ö, ┼╝e jednak uda mi si─Ö pozosta─ç przy tym sposobie jedzenia – ale to jeszcze przede mn─ů ­čśë


Polecam stronę www.dietasouthbeach.eu , to naprawdę fajne źródło wiedzy na temat diety.


Wybra┼éam t─ů diet─Ö, bo jako jedyna nie odstraszy┼éa mnie na samym wst─Öpie po przeczytaniu regu┼é. Wyda┼éa mi si─Ö zdrowa i… po prostu „przem├│wi┼éa” do mnie. By┼éam ju┼╝ na niej kiedy┼Ť, ale niestety przerwa┼éam kr├│tko po rozpocz─Öciu 2 fazy, i pami─Ötam, ┼╝e by┼éam bardzo zadowolona z efekt├│w i jednocze┼Ťnie bardzo dobrze si─Ö na niej czu┼éam.




Lista produkt├│w dozwolonych na 1 Fazie:

  • chud─ů wo┼éowin─Ö (pol─Ödwic─Ö, pr─Ög─Ö),
  • wieprzowin─Ö (pol─Ödwic─Ö, szynk─Ö gotowan─ů),
  • dr├│b (pier┼Ť z indyka, kurczaka, szynk─Ö z indyka),
  • ciel─Öcin─Ö (udziec, antrykot),
  • owoce morza,
  • sery typu light (feta, mozzarela, parmezan), chudy twar├│g,
  • warzywa (broku┼éy, kalafior, bak┼éa┼╝an, cukini─Ö, fasol─Ö, groch, szparagi, szpinak, og├│rek, soczewic─Ö, ciecierzyc─Ö, seler naciowy, sa┼éat─Ö,kapust─Ö),
  • t┼éuszcze nienasycone (oliw─Ö z oliwek, olej rzepakowy),
  • dowoln─ů ilo┼Ť─ç jaj,
  • ma┼ée ilo┼Ťci s┼éodyczy bez cukru (do 75 kalorii dziennie),
  • niewielk─ů ilo┼Ť─ç orzech├│w (do 20 sztuk dziennie),
  • przyprawy bez cukru, chrzan, bulion,
  • wod─Ö niegazowan─ů (2 litry dziennie – koniecznie).
I zabronionych na 1 Fazie:
  • t┼éustej wo┼éowiny (w─ůtr├│bki, ┼╝eberek, mostku, itp.),
  • ┼╝eberek wieprzowych,
  • drobiu ze sk├│r─ů (udek, skrzyde┼éek) oraz par├│wek,
  • t┼éustych ser├│w,
  • warzyw takich jak marchew, ziemniaki, kukurydza, buraki, pomidory (te ostatnie dozwolone w bardzo ma┼éych ilo┼Ťciach),
  • t┼éustych ser├│w typu brie, edam,
  • wszystkich owoc├│w i sok├│w owocowych,
  • przetwor├│w mlecznych takich jak jogurt, lody, mleko,
  • alkoholi,
  • napoj├│w z kofein─ů (kawa, coca-cola),
  • produkt├│w bogatych w w─Öglowodany (chleba, ciast, owsianki, p┼éatk├│w kukurydzianych, ry┼╝u, makaronu).

A to co mo┼╝na wysmyczy─ç z tych produkt├│w ­čśë


BABECZKI QUICHE – czyli warzywne Muffinki wg SB.
S─ů tutaj:┬á
3 jajka
kawa┼éek pokrojonego w kostk─Ö i podsma┼╝onego wcze┼Ťniej boczku
kawałek pokrojonego w kostkę niskotłuszczowego sera żółtego
puszka groszku
puszka ciecierzycy
podsma┼╝ona cebulka
Wszystko wymieszane i włożone w foremki do Muffinków (Muffinek? :P) i na 20 min do pieca.

A tu ju┼╝ danie obiadowe – ZAPIEKANKA by me
Tutaj mamy od do┼éu –
Kalafior podzielony na r├│┼╝yczki
Brokuł podzielony na różyczki
podsma┼╝on─ů cebulk─Ö z masal─ů Barbacue
Puszka groszku
Suszony czosnek w płatkach
Pier┼Ť z kurczaka wcze┼Ťniej podsma┼╝ona z przyprawami
Niskotłuszczowy ser żółty na wierzch
I do piekarnika… a┼╝ si─Ö zrobi ­čśë Nie pami─Ötam jak d┼éugo.



SMACZNEGO!

  • Smakowicie wygl─ůda. Id─Ö robi─ç obiad;)

  • Te┼╝ by┼éam ale nie skutkowa┼éa ani troch─Ö ­čÖé Aczkolwiek mo┼╝na zaczerpn─ů─ç bardzo fajne przepisy no i douczy─ç si─Ö stylu ┼╝ywienia z niskim ig ­čÖé

  • oooj te babeczki to ja zrobie ale bez boczku ­čśë

  • Greatdee

    Dezemka – a ile czasu by┼éa┼Ť? Pytam z ciekawo┼Ťci, bo jeszcze nie znam osoby, kt├│rej ona by nie pomog┼éa ­čśë

    Candy – r├│b r├│b ­čśÇ Tylko przyda┼éby si─Ö jaki┼Ť inny mocny akcent smakowy zamiast boczku ­čśë

  • Ritka

    nie znam si─Ö na dietach, ale ta wydaje si─Ö by─ç sensowna ­čÖé

  • ┼Üwietna artyku┼é, fajna ta dieta, nie wiedzia┼éam o niej;-)Babeczki wygl─ůdaj─ů zach─Öcaj─ůco:-)

  • Greatdee

    Ritka ­čśë

    Basia – ja j─ů polecam ­čÖé

  • Anonymous

    bardzo fajna ta dietka, sama stosowałam

  • Jakie┼Ť 2 miesi─ůce, po 2 tygodniach uby┼éo mi 1,5kg a potem i tak 0,5kg wr├│ci┼éo i dalej nic ­čśë
    Ale styl ┼╝ywienia ┼Ťwietny, ja i tak podobnie na codzie┼ä si─Ö ┼╝ywi─Ö ­čśë

  • Greatdee

    Dezemka – to jako wyj─ůtek potwierdzasz regu┼é─Ö ­čśë Ja nie wiem ile zrzuci┼éam, bo nie mam wagi ­čśŤ Poza tym uwa┼╝am, ┼╝e to s┼éaby wyznacznik, lepiej si─Ö obmierzy─ç. Pewnie nie mia┼éa┼Ť czego zrzuca─ç, ┼╝e na Ciebie nie zadzia┼éa┼éo ­čśë

  • Niby BMI mam w normie ale tak naprawd─Ö w ┼Ťrodku skali i przyda┼éoby si─Ö jeszcze 5kg, ja mam po prostu oporny organizm ­čÖé
    Nie ubyło ani z cm ani z wagi.

    No to ciekawa jestem jak u Ciebie b─Ödzie, planujesz jaki┼Ť d┼éu┼╝szy czas czy jak?

  • Greatdee

    Leci w┼éa┼Ťnie 3 tydzie┼ä na 1 fazie, bo z ksi─ů┼╝ki mojej wynika, ┼╝e na niej trzeba by─ç od 2 do 4 tygodni ­čśŤ Wi─Öc zobaczymy jak d┼éugo wytrzymam, a raczej wytrzymamy, bo razem z M. stosujemy si─Ö. A potem 2 faza to ju┼╝ luzik wi─Öc a┼╝ do skutku ­čÖé

  • mmm… zg┼éodnia┼éam od patrzenia na zapiekank─Ö:) trzymam kciuki i zapraszam na swojego bloga o wojnie z podst─Öpnym cellulitem, sprawdzonych sposobach na j─Ödrn─ů sk├│r─Ö i pi─Ökn─ů sylwetk─Ö na lato:)

  • By┼éam rok temu 3 dni, bez ry┼╝u,chleba czy makaronu chodzi┼éam os┼éabiona i g┼éodna, mimo ┼╝e nadrabia┼éam dozwolonymi produktami. Mo┼╝e zrobi─Ö podej┼Ťcie drugie…

  • Greatdee

    Hmm, os┼éabiona pomimo jajek? To dziwne… Spr├│buj, mo┼╝e to akurat nie by┼éa wina diety ­čśë

  • Ok – musze przyznac, ze zainspirowalas mnie tym postem i juz od tygodnia plazuje :] Wkrecilam meza – fana numer jeden chipsow i krakersow, i musze przyznac, ze ogolnie dieta jest bardzo fajna (robimy male odstepstwa – pijemy kawe i pozwalamy sobie na czekolade bez cukru), ale … na moim mezu jej efektu juz teraz widac znacznie lepiej niz na mnie :/ Pfff. Tak czy inaczej uwazam, ze SB jest o niebo niebo niebo lepsza niz Dukan! O.

  • Greatdee

    ­čśÇ Ciesz─Ö si─Ö ­čÖé U nas te┼╝ wida─ç efekty, ale w┼éa┼Ťnie ko┼äczymy 4 tydzie┼ä 1 fazy i przechodzimy wreszcie na 2 ­čśÇ Ale odst─Öpstwa te┼╝ robimy, kawka to mus ­čśë Na imprezie te┼╝ nie b─Ödziemy pietruszki zagryza─ç, hehe, nie mo┼╝na da─ç si─Ö zwariowa─ç! Ciesz─Ö si─Ö, ┼╝e Ci si─Ö spodoba┼éo i te┼╝ uwa┼╝am, ┼╝e SB jest duuuu┼╝o lepsza ni┼╝ Dukan.